Link EM dofollow, a może nofollow. Który z tych linków poprawi wynik Twojej strony w wyszukiwarce, a który nie? Jak zabezpieczyć swoją domenę przed filtrem algorytmicznym i czy, aby na pewno nofollow jest całkowicie .

Czym różni się link nofollow od dofollow w kontekście SEO?

  1. Jak wygląda link z atrybutem nofollow?
    Przykładem linku z atrybutem nofollow może być:
    <a href=”http://onet.pl” rel=”nofollow”>Google</a>
  1. Czym w zasadzie różni się lin nofollow od dofollow?
    W teorii – link nofollow nie przekazuje współczynnika PageRank (kiedyś widocznego, dziś niewidocznego). W praktyce jednak uważa się, że linki nofollow mają wpływ na budowę rankingu, jednak ich wartość jest znacznie zdewaluowana w porównaniu do zwykłych linków dofollow.
  1. Czy atrybut dofollow rzeczywiście istnieje?
    Jako taki atrybut rel=”dofollow” nie istnieje. Każdy link pozbawiony atrybutu rel=”nofollow” należy rozumieć jako link dofollow, przekazujący PageRank. W praktyce pojęcie dofollow jest po prostu skrótem myślowym wykorzystywanym przez spec. ds. SEO.
  1. Czy robot Google pomija link nofollow w kodzie źródłowym?
    Nie. Pierwotnie – linki nofollow miały być pomijane w kodzie źródłowym, ale dziś wiemy, że robot Google uwzględnia je w budowie całego profilu linków domeny i przechodzi po nich, jak po każdym innym linku.
  1. Czy link EM z atrybutem nofollow wpływa na pozycję strony?
    Link nofollow EM nie przenosi parametru PR w sposób liniowy. Tj. robot nie uwzględnia samego anchor textu linku nofollow, ale sam link jako taki tak. Tak, jak wspomnieliśmy wcześniej – linki nofollow są uwzględniane przez algorytm w ogólnym rankingu i mają wpływ na budowę autorytetu domeny jako takiej.
  1. Czy istnieją linki z atrybutami nofollow i noindex?
    Nie. Noindex to parametr Robots Meta Tag, a nie atrybut, który można byłoby przypisać linkowi.

Jeśli szukasz lokalizacji z których możesz pozyskać linki nofollow lub dofollow sprawdź ofertę seo tego sklepu. Wybierając odpowiednie pakiety usług możesz dostarczyć do swojej strony internetowej odnośniki, ze zdywersyfikowanych źródeł, z atrybutem uzależnionym od specyfikacji oferty. Przed dokonaniem zakupu sprawdź dokładnie opis, dowiesz się czy dostarczone linki będą odpowiadać Twoim oczekiwaniom.