Nadciśnienie tętnicze to jedna z wielu chorób cywilizacyjnych. Cierpią na nią coraz młodsze osoby. To niestety efekt błędów dietetycznych (zbyt dużo produktów wysokoprzetworzonych) oraz  nieustannie towarzyszącego stresu.

Prawidłowe ciśnienie krwi

Nadciśnienie jest bardzo niebezpieczne, ponieważ może być przyczyną zawału serca lub udaru mózgu. zawsze powinniśmy zasięgnąć konsultacji lekarza.

Ciśnienie najlepiej mierzyć rano, zaraz po przebudzeniu. Wynik wtedy jest najbardziej miarodajny, ponieważ nie działają jeszcze czynniki zewnętrzne, podnoszące ciśnienie.. Prawidłowe ciśnienie u osób dorosłych powinno wynosić 120/80. Ciśnienie powyżej 130/85 uznawane jest za wysokie. Powyżej 180/110, jest  uznawane za nadciśnienie ciężkie.

 

Jak zbić wysokie ciśnienie

Jeszcze pół wieku temu większość chorób leczona była sposobami domowymi. Poza nagłymi i ciężkimi przypadkami były skuteczne. Potem zachłysnęliśmy się lekami syntetycznymi. Działały szybko i efekty były szybko widoczne. Obecnie wiemy już, że wiele z nich ma także działania uboczne.  Nastąpił powrót do lekarstw naturalnych, które są bezpieczniejsze i na dodatek znacznie tańsze.

Podstawowym warunkiem obniżenia wysokiego ciśnienia jest włączenie do diety niektórych produktów, przede wszystkim oliwy z oliwek (40 g dziennie), czosnku, płatków owsianych, gorzkiej czekolady.

Wystarczy półtorej szklanki płatków owsianych dziennie, by skutecznie obniżyć ciśnienie, gorzkiej czekolady 20 g. Oba produkty zawierają dużo przeciwutleniaczy, które podnoszą poziom tlenku azotu i obniżają ciśnienie.

Czosnek ma korzystny wpływa na elastyczność naczyń, ale trudno jest go jeść w większych ilościach. Możemy go jednak dodawać do serków, sałatek i mięs. Świetnym rozwiązaniem jest także czosnek niedźwiedzi. Warto także wspomnieć o soku z buraka, który potrafi świetnie regulować ciśnienie, wystarczy szklanka dziennie. Jeśli nie lubimy jego smaku to możemy połączyć buraki z jabłkiem.

 

Pomocne w walce z wysokim ciśnieniem są również:

  • sok z aronii (1 szklanka dziennie) lub 100 g owoców dziennie,
  • herbatka z głogu,
  • 1 szklanka soku z buraka dziennie,
  • 3 filiżanki herbaty z hibiskusa

 

Domowe sposoby na obniżenie ciśnienia są bardzo skuteczne, wystarczy tylko o nich pamiętać i odpowiednio zaopatrzyć kuchnię.
———-
Zdjęcie: pixabay.com/stevepb
CC-License: CC0