PROPCO zrealizuje BTS dla DPD Polska

PROPCO, deweloper skoncentrowany na małych obiektach magazynowych, sfinalizował transakcję dotyczącą realizacji nieruchomości dla DPD Polska Sp. z o.o. Obiekt typu BTS (Build To Suit) powstanie w Bolesławcu i dostarczy łącznie 2.500 mkw. nowoczesnej powierzchni typu cross-dock. Jest to pierwszy projekt realizowany dla DPD Polska w ramach programu deweloperskiego regionalnych małoformatowych obiektów logistyki ostatniej mili. Budowa obiektu już się rozpoczęła, natomiast przekazanie powierzchni do użytkowania najemcy przewidziano w na przełomie 2022/2023 roku.

W Bolesławcu powstanie nowoczesny obiekt typu BTS, który PROPCO zrealizuje na potrzeby DPD Polska Sp. z o.o., lidera polskiego rynku kurierskiego. Nieruchomość dostarczy na rynek 2.500 mkw powierzchni magazynowo-biurowej. Obiekt zlokalizowany będzie bezpośrednio przy drodze krajowej nr 94 w zachodniej części Bolesławca. Dzięki miejskiej lokalizacji i doskonałej komunikacji obiekt będzie pełnić ważną rolę w końcowym etapie łańcucha dostaw wiodącej firmy kurierskiej w Polsce. Na działce przy ulicy gen. Fieldorfa „Nila” powstanie nowoczesny budynek typu cross-dock, który będzie przystosowany dla potrzeb logistyki ostatniej mili i obsługującej stale rozwijający się sektor e-commerce. Obiekt, poza halą cross dock będzie ofertował w pełni wykończoną powierzchnią biurową oraz indywidualny parking wraz z placami manewrowymi typowymi dla tego rodzaju operacji. Trwa budowa nieruchomości, natomiast oddanie obiektu do użytku najemcy przewidziano na przełomie 2022 i 2023 roku.

Celem PROPCO jest wdrażanie zasad zrównoważonego rozwoju w realizowanych przez siebie inwestycjach, w tym stosowania różnego rodzaju proekologicznych rozwiązań i innowacji. Zgodnie z tą strategią budynek w Bolesławcu będzie spełniał wymogi ESG. Obiekt będzie wyposażony w infrastrukturę dla samochodów elektrycznych, docelowo zostaną w nim zamontowane także odnawialne źródła energii m.in. panele solarne oraz elektrownia wiatrowa.

Finalizujemy prace przygotowawczo-proceduralne związane z realizacją obiektu typu BTS w Bolesławcu i już niedługo będziemy mogli rozpocząć budowę dla DPD Polska. W całej Polsce widzimy duże zapotrzebowanie na powierzchnie magazynowe ostatniej mili. Klienci coraz chętniej robiący zakupy online oczekują zarówno od sklepów internetowych, jak i operatorów logistycznych sprawnego łańcucha dostawy, umożliwiającego otrzymanie przesyłki tego samego lub następnego dnia od zamówienia. Naszym celem jest wypełnienie luki na rynku i realizacja obiektów umożliwiających skrócenie łańcucha dostaw w regionie, takich jak ten w Bolesławcu dla DPD” – powiedział Piotr Klank, Managing Partner PROPCO.

PROPCO jest deweloperem nieruchomości realizowanych w ramach programu regionalnych małoformatowych obiektów typu cross-dock między innymi dla DPD Polska. Poza dostarczaniem budynków przeznaczonych dla firm kurierskich i logistycznych w ramach formatu Last Mile Logistics (LML) PROPCO koncentruje się na realizacji multifunkcjonalnych nieruchomości komercyjnych w ramach autorskiego programu budowy małych modułów biznesowych Small Business Units (SBU) oraz większych budynków magazynowo produkcyjnych typu BTS (Build To Suit) czy BTO (Build To Own) zarówno dla klientów krajowych jak i międzynarodowych we współpracy z prywatnymi i instytucjonalnymi inwestorami kapitałowymi.

Funkcjonalne hale magazynowe mniejszych rozmiarów można dostosować do różnych rodzajów działalności, w związku z czym stanowią idealne rozwiązanie m.in. dla operatorów logistycznych, firm e-commerce, sieci handlowych, firm z sektora motoryzacyjnego, FMCG i branży elektronicznej. Obiekty realizowane przez PROPCO poza nowoczesnymi powierzchniami magazynowymi oferują również przestrzeń biurową o wysokim standardzie oraz parking na terenie nieruchomości.

Warto wiedzieć

Najszybciej newsy trafią do Internetu. Zmiany w stanie prawnym lub projekty, które mają szansę wejść w życie, branżowe nowinki, informacje o nowych technologiach, produktach – portale internetowe są miejscem, gdzie na nie trafimy. Tak jak w przypadku niebranżowych mediów internetowych, mamy zagwarantowaną szybkość dostarczania informacji. Poszerzanie swojej wiedzy poprzez lekturę branżowej prasy, książek i stron internetowych wydaje się być oczywistą ścieżką samodzielnego rozwoju swojego życia zawodowego.

W zależności od naszych potrzeb, nastawienia, upodobań itp. warto sięgać po autorów, których styl pisania, charakter ujmowania tematu nam się podobają i po prostu do nas przemawia. Nie ma potrzeby zmuszać się do czytania czegoś, co nam się zwyczajnie nie podoba. Wszak lektura ma nam sprawiać satysfakcję i przyjemność, a nie tylko dostarczać wiedzy.

Słowo pisane to nieoceniony sposób na rozpowszechnianie informacji. Pamięć ludzka jest ulotna, o czym często przekonujemy się aż za dobrze. Dzięki lekturze zyskujemy dostęp do informacji, do których możemy się praktycznie w każdej chwili odwołać i potraktować je jako swoisty pewnik, także w sytuacjach spornych czy przy wyjaśnianiu nieścisłości. Tego komfortu nie mamy w przypadku sięgania po informacje przekazane drogą ustną, które są uważane za mniej wiarygodne. Większe zaufanie do zanotowanych informacji kosztem tych powiedzianych i usłyszanych to efekt uboczny rewolucji Gutenberga.

Czytanie jest czynnością angażującą nasz mózg – można to tak w skrócie ująć, bez wchodzenia nadmiernie w medyczne szczegóły. „Muszę przemyśleć to co przeczytałem/przeczytałam” – często w ten sposób podsumowujemy lekturę (chyba, że była ona dla nas bardzo nieangażująca na poziomie intelektualnym, emocjonalnym, nie dostarczyła nam żadnych nowych informacji itp.). Dzięki czytaniu wpadniemy na nowe pomysły, kreatywne sposoby rozwiązania problemów, nowe ujęcia starego i dobrze znanego tematu. Opisany przez autora case study może stać się inspiracją do wykorzystania przez analogię pewnych rozwiązań w nowym kontekście. Osobną kwestię, choć wartą wspomnienia, stanowią teksty, które nie są inspiracją w sensie zawodowych, a przede wszystkim w zakresie samorozwoju. Z doświadczenia mogę napisać, że świetnie w tej kwestii sprawdzają się biografie znanych ludzi, których osiągnięcia lub ścieżka życia z jakiegoś powodu budzą nasz podziw czy po prostu zainteresowanie. Recepty na sukces od A do Z na skalę Billa Gatesa w takiej biografii raczej znajdziemy (zresztą wtedy cena takiej książki była inna), ale coś, co może pchnąć nasze myślenie o swojej działalności, zachęcić do odejścia z pracy na etacie i założenia własnej firmy, przemodelowania swojej oferty, wpłynięcia na sposób komunikowania się z klientami itp. Możliwości jest tu naprawdę sporo i warto je wykorzystać. Funkcję inspiracji może pełnić biografia nie tylko kogoś z naszej branży, do tego celu potrafią się też nadawać nieźle życiorysy artystów, którzy zazwyczaj w życiu nie mieli lekko.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *