Warszawa, 18.07.22: Najnowsze dane Eurostatu[1] wskazują, że w 2022r. najtańszym krajem dla turystów będzie Turcja. Według raportu Polskiej Izby Turystycznej[2] z zeszłego roku to właśnie ten kierunek wybierali Polacy najczęściej w okresie wakacyjnym. Wszystko wskazuje na to, że i w tym roku ten wynik może się powtórzyć. Co więcej, od 2022r. Turcja pozwala polskim turystom na wjazd bez paszportu czy certyfikatów związanych z COVID-19 (szczepienia, testu PCR i antygenowych). Jak sprawić, by nasze wyjazdy były bardziej bezpieczne i zyskać sobie życzliwość oraz sympatię Turków? Poznać bliżej ich rodzimy język! Szczególnie, że znajomość angielskiego nie jest wcale w Turcji powszechna. Globalny ranking znajomości języka angielskiego umieścił Turcję w „słabej znajomości” (ang. low proficiency) na 70. miejscu wśród wszystkich krajów. Dla porównania Polska plasuje się na miejscu 16.[3]
Jak stać się ulubionym turystą, czyli koniec języka za przewodnika
W tym polskim powiedzeniu kryje się wiele prawdy. Niewątpliwie jedną z najbardziej ekscytujących części podróży jest odkrywanie miejscowej kultury: obyczajów, kuchni i… języka! Nie tylko Turcy, ale i mieszkańcy większości państw doceniają i lubią, gdy turyści próbują porozumieć się w ich rodzimym języku. Możemy w ten sposób nie tylko okazać szacunek dla miejscowej społeczności, ale też zaskarbić sobie ich życzliwość oraz uznanie. Skoro znajomość języka angielskiego nie jest w Turcji powszechna, turysta powinien znać podstawowe zwroty, które mogą pomóc nam chociażby w sytuacjach awaryjnych, gdy konieczne będzie znalezienie szpitala czy apteki.
Dzięki interaktywnej nauce nawet początki stają się proste
Eksperci Babbel, platformy do nauki języków obcych, przygotowali dla odwiedzających Turcję listę najprzydatniejszych podstawowych zwrotów, którą można wydrukować i zabrać ze sobą w podróż. Warto wykorzystać również ostatnie dni czy tygodnie przed urlopem i poznać bliżej turecką kulturę – obejrzeć film lub serial, posłuchać podcastu czy rozpocząć kurs języka tureckiego, dostępny na platformie. Babbel pozwala na naukę nie tylko w każdym miejscu i o każdym czasie. W ramach aplikacji użytkownik może skorzystać z lekcji na żywo z lektorem, gier czy podcastów. To ekosystem, dzięki któremu każdy może uczyć się języka obcego zgodnie z indywidualnymi potrzebami, a całą potrzebną wiedzę mamy w zasięgu ręki. Podstawowe zwroty, rozmówki czy intensywna nauka pozwalająca na płynne posługiwanie się wybranym językiem? Niezależnie od wyboru, dodatkowe umiejętności językowe pozwolą w pełni cieszyć się pięknymi wakacjami w każdym zakątku świata.
Poniżej infografika Babbel – zapisz ją w telefonie lub wydrukuj i zabierz ze sobą w podróż!

O Babbel
Babbel tworzy i obsługuje ekosystem połączonych ze sobą doświadczeń w zakresie nauki języków obcych online, a jego celem jest tworzenie wzajemnego zrozumienia poprzez język. Oznacza to tworzenie produktów, które pomagają ludziom łączyć się i komunikować ponad kulturami. Babbel App, Babbel Live, Babbel Podcasts i Babbel for Business skupiają się na używaniu języka w prawdziwym świecie, w prawdziwych sytuacjach, z prawdziwymi ludźmi. I to działa: Badania przeprowadzone przez lingwistów z takich instytucji jak Michigan State University, Yale University i City University of New York wykazały skuteczność metod nauki języka Babbel.
Kluczem jest połączenie humanizmu i technologii. Babbel oferuje ponad 60 000 lekcji w 14 językach, opracowanych przez ponad 180 ekspertów w dziedzinie dydaktyki, jednocześnie zachowania użytkowników są stale analizowane w celu kształtowania i dostosowywania doświadczeń uczniów. Efektem tego są stale aktualizowane, interaktywne treści z zajęciami na żywo, grami, podcastami i filmami, które ułatwiają zrozumienie nowego języka, od hiszpańskiego po indonezyjski.
Ponieważ Babbel to platforma dla wszystkich, jego zespół jest równie różnorodny, jak jego treści. W siedzibie głównej w Berlinie i amerykańskim biurze w Nowym Jorku pracuje 750 osób z ponad 65 narodowości, które reprezentują pochodzenie, cechy i perspektywy, które pokazują, że wszyscy ludzie są wyjątkowi. Babbel sprzedał ponad 10 milionów subskrypcji, tworząc prawdziwą więź z użytkownikami.
[1] Eurostat, Comparative price levels of consumer goods and services, https://ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php?title=Comparative_price_levels_of_consumer_goods_and_services#Overall_price_levels [data dostępu: 07.07.2022]
[2][2] https://fly.pl/media-o-nas/polacy-ruszyli-na-wakacje-podsumowanie-sezonu-letniego-2021-w-raporcie-polskiej-izby-turystyki/
[3] https://www.ef.com/assetscdn/WIBIwq6RdJvcD9bc8RMd/cefcom-epi-site/reports/2021/ef-epi-2021-english.pdf [data dostępu: 07.07.22]